Thoracic Surgery

Thymic tumors are rare, and the most common type is thymoma, which grows slowly but is malignant in nature. Their prognosis depends on the degree of invasion and the possibility of complete resection. The scarcity of cases means that clinical experience is limited and scattered, and the available literature is mainly based on retrospective series and single-center data, making it difficult to compare results due to a lack of unified classifications.
At the national level, the Thoracic Surgery Service and the Neuromuscular Pathology Unit, led by Dr. Isabel Illa, have been a reference in the treatment of these tumors and the associated paraneoplastic syndromes, creating the country’s first multidisciplinary thymic tumor committee. As a result of this experience, the Update Course on the Diagnosis and Treatment of Thymic Tumors has been organized, with its 4th edition taking place on October 16 and 17, aimed at all professionals involved in their multidisciplinary care.
COURSE DIRECTOR
Dr. Juan Carlos Trujillo
Joint Thoracic Surgery. Hospital de la Santa
Creu i Sant Pau/Hospital del Mar
ORGANIZING COMITEE
Dr. Josep Belda
Dr. Elisabeth Martínez
Dr. Alejandra Libreros
Dr. Georgina Planas
Dr. Jorge Hernández
Dr. Stephania Chavarria
Dr. Georgina Ros
Dr. Leandro Grando
Dr. Albert Rodriguez
Dr. Rafael Aguiló
Joint Thoracic Surgery Service Hospital de la
Santa Creu i Sant Pau/Hospital del Mar
OBJECTIVE
To update theoretical and practical knowledge
on the diagnosis and treatment of
thymic tumors, both with and without associated
Myasthenia Gravis (MG).
COURSE VENUES
• October 16, 2025 – Sessions streamed
from Sala Pau Gil, Modernist Complex, Hospital
de la Santa Creu i Sant Pau
• October 17, 2025 – Online streaming via
the course website and in-person attendance
at the 4th floor of Hospital de la Santa Creu i
Sant Pau
Segons l’enquesta de satisfacció PLAENSA® del CatSalut del 2022, a l’àrea “Embaràs, part i puerperi” Sant Pau ha destacat amb una bona valoració de les instal·lacions i el tracte assistencial. Respecte a l’àrea de “Cirurgia Major Ambulatòria”, estem per sobre de la mitjana de Catalunya en més d’un 90% i, també en aquest cas, la sensació d’estar en bones mans s’endú la puntuació més elevada, igual que ho fa en l’àrea d’“Atenció Hospitalària amb Internament” on el grau de satisfacció global ha augmentat respecte a la revisió de 2021.
Embaràs, part i puerperi
Aquests resultats engloben el nostre Hospital i als ASSIR Guinardó i Maragall (ICS). Tots els ítems avaluats es troben per sobre l’àrea estàndard del 75%, exceptuant el seguiment del postpart on l’igualem.
Cal destacar la bona valoració de les instal·lacions, el tracte de tot l’equip multidisciplinari de professionals, que demostra que els usuaris s’han sentit en bones mans durant tot el procés l’embaràs i durant l’estada a l’Hospital i el postpart. Els enquestats remarquen la satisfacció de poder triar a la persona que els acompanyava, el control del dolor durant el part i el postpart i poder estar amb el nadó després del naixement.
Informe d’Embaràs, part i puerperi
CMA (Cirurgia Major Ambulatòria)
Dels barems analitzats estem per sobre de la mitjana de Catalunya en més d’un 90%. Cal remarcar la bona valoració en les dimensions de tracte dels professionals i coordinació, que han estat les millors puntuades. La sensació dels nostres usuaris, d’estar en bones mans, s’endú la puntuació més elevada. D’altra banda, el temps d’espera per ser atès telefònicament (postintervenció) reflecteix una oportunitat d’aspecte de millora. El grau de satisfacció global augmenta respecte a l’edició anterior, feta el 2017.
Informe de Cirurgia Major Ambulatòria
Atenció Hospitalària amb Internament
Els resultats presenten una remarcable valoració positiva en el tracte dels professionals, dimensió que més bons resultats ha obtingut, els usuaris afirmen sentir-se en bones mans, destaquen la seva disposició per ser escoltats i fer-se càrrec, valoren el respecte a la intimitat, el tracte d’infermeria i dels professionals facultatius. Com a oportunitats de creixement: escurçar el temps a la llista d’espera, millorar l’accessibilitat, la informació i la comunicació dels consentiments informats abans de les proves. El grau de satisfacció global ha augmentat respecte a l’edició anterior feta el 2021.
Informe d’Atenció Hospitalària amb Internament
Sobre Plaensa
Per al sistema de qualitat d’una organització sanitària és bàsic obtenir informació sobre les preferències i expectatives de les persones a qui van destinats els serveis, sobre què es considera rellevant en cada moment i sobre com canvien aquestes preferències i expectatives, amb l’objectiu general focalitzar l’organització cap a les seves necessitats. En aquest sentit, la mesura i la quantificació de la satisfacció dels usuaris s’ha convertit en una part important de la mesura de la qualitat dels serveis des de la perspectiva dels pacients.
Al març de l’any 2002, el CatSalut va posar en marxa el Pla d’enquestes de satisfacció d’assegurats del CatSalut (PLAENSA) amb la finalitat d’estudiar l’opinió i satisfacció de totes les persones assegurades del CatSalut de manera contínua i seguint una metodologia comuna, científicament validada i contrastada, que també permetés una avaluació comparada de resultats entre els diferents proveïdors de cada línia de servei. Aquesta aproximació havia de facilitar, així mateix, la identificació d’àrees d’excel·lència i de millora per línia de servei. A més, havia de permetre identificar i mesurar els aspectes comuns de percepció i satisfacció de les persones amb la qualitat dels serveis rebuts, i identificar, a partir dels qüestionaris utilitzats, els elements que poden influir en la satisfacció o factors predictors, de gran utilitat per al CatSalut en la seva funció de comprador de serveis, permetent avançar en l’orientació de les organitzacions sanitàries a les necessitats i expectatives de la ciutadania i l’atenció centrada en la persona i basada en valors.
Ubicació i contacte
Secretaria de Pneumologia i Cirurgia Toràcica
Despatxos: 4ª planta mòdul 2
Sala d’hospitalització: sala C2
Consultes externes: planta 3ª, mòdul 5.
Servei de Cirurgia Toràcica
Telèfon: 93 556 57 44