IV COURSE ON UPDATES IN THE DIAGNOSIS AND TREATMENT OF THYMIC TUMORS

IV COURSE ON UPDATES IN THE DIAGNOSIS AND TREATMENT OF THYMIC TUMORS


 

Thymic tumors are rare, and the most common type is thymoma, which grows slowly but is malignant in nature. Their prognosis depends on the degree of invasion and the possibility of complete resection. The scarcity of cases means that clinical experience is limited and scattered, and the available literature is mainly based on retrospective series and single-center data, making it difficult to compare results due to a lack of unified classifications.

At the national level, the Thoracic Surgery Service and the Neuromuscular Pathology Unit, led by Dr. Isabel Illa, have been a reference in the treatment of these tumors and the associated paraneoplastic syndromes, creating the country’s first multidisciplinary thymic tumor committee. As a result of this experience, the Update Course on the Diagnosis and Treatment of Thymic Tumors has been organized, with its 4th edition taking place on October 16 and 17, aimed at all professionals involved in their multidisciplinary care.



CONFERENCE PROGRAM

 

COURSE DIRECTOR
Dr. Juan Carlos Trujillo
Joint Thoracic Surgery. Hospital de la Santa
Creu i Sant Pau/Hospital del Mar

ORGANIZING COMITEE
Dr. Josep Belda
Dr. Elisabeth Martínez
Dr. Alejandra Libreros
Dr. Georgina Planas
Dr. Jorge Hernández
Dr. Stephania Chavarria
Dr. Georgina Ros
Dr. Leandro Grando
Dr. Albert Rodriguez
Dr. Rafael Aguiló
Joint Thoracic Surgery Service Hospital de la
Santa Creu i Sant Pau/Hospital del Mar

OBJECTIVE
To update theoretical and practical knowledge
on the diagnosis and treatment of
thymic tumors, both with and without associated
Myasthenia Gravis (MG).

COURSE VENUES
• October 16, 2025 – Sessions streamed
from Sala Pau Gil, Modernist Complex, Hospital
de la Santa Creu i Sant Pau
• October 17, 2025 – Online streaming via
the course website and in-person attendance
at the 4th floor of Hospital de la Santa Creu i
Sant Pau

 

Last Update: 26/09/2025

Asset Publisher

null PRESENTACIÓ ETS UNA EXAGERADA

Asset Publisher
26/09/2024
Vine a la presentació del llibre ‘Ets una exagerada’ sobre perspectiva de sexe i gènere en salut el proper 7 d’octubre

Fruit de la col·laboració entre diversos hospitals catalans i amb la col·laboració de professionals expertes en perspectiva de sexe i gènere en salut de Sant Pau, s’ha publicat el llibre ‘Ets una exagerada’, de l’editorial Raig Verd. Et convidem a la seva presentació, no te la perdis!

El biaix de gènere travessa tots els àmbits mèdics, des de la recerca i la innovació fins al diagnòstic i el tractament de les persones ateses. És per això que al llarg de les pàgines d’aquest llibre s’analitzen 13 malalties que es diagnostiquen i tracten a partir d’un model d’home universal, amb el punt de vista de professionals sanitàries expertes i també amb testimonis en primera persona.

En aquest vídeo podeu trobar un breu resum de la mà de les mateixes professionals.

 

La presentació oficial i oberta a tots els públics serà el dilluns dia 7 d’octubre a les 18.30h a la Biblioteca Jaume Fuster. Degut a que l’aforament és limitat, cal omplir aquest formulari d’inscripció per assegurar-vos que tindreu una plaça.

Us hi esperem!

En els capítols sobre violència obstètrica o la intoxicació farmacològica hi han participat les doctores Elisa Llurba, Mª Antònia Mangues i Ana Juanes, totes tres professionals vinculades a Sant Pau i membres de la Comissió de Salut i Gènere de l’Hospital.


Aquesta comissió que treballa permanentment per la implementació d’iniciatives de salut amb perspectiva de gènere al nostre Hospital i al sector. Cada d’any és la responsable de liderar l’organització de l’Entre Dones, una jornada participativa sobre salut i gènere, i recentment ha impulsat la creació de la Societat Catalana de Medicina amb Perspectiva de Sexe i Gènere. El proper 15 de novembre se celebrarà el seu primer acte: la Jornada en clau de gènere: l’assignatura pendent de la Medicina Personalitzada. Podeu trobar més informació aquí.

Contacte Cirurgia Toracica

Ubicació i contacte
Ubicació

Secretaria de Pneumologia i Cirurgia Toràcica

Despatxos: 4ª planta mòdul 2

Sala d’hospitalització: sala C2

Consultes externes: planta 3ª, mòdul 5.

Contacte

Servei de Cirurgia Toràcica

Telèfon: 93 556 57 44