Sant Pau destaca a l’enquesta PLAENSA® 2024
Els resultats de l'enquesta PLAENSA® del CatSalut del 2024, situen l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau per sobre la mitjana de Catalunya quant a satisfacció global i fidelitat, així com en temes relatius a accessibilitat, informació i comunicació i alguns de tracte i professionals. A més, per primer cop, s’inclou Sant Pau en Teràpies respiratòries i els resultats han estat extraordinaris, situant-nos dins l’àrea de l’excel·lència (amb una valoració positiva per sobre del 90%) en el 84,6% dels ítems analitzats.
Atenció especialitzada ambulatòria
El resultat de l’estudi PLAENSA® (percepció, experiència i satisfacció dels usuaris), efectuat pel CatSalut als nostres usuaris de l’atenció especialitzada ambulatòria, situa el nostre l’Hospital per sobre la mitjana de Catalunya quant a satisfacció global i fidelitat, així com en els ítem relatius a accessibilitat, informació i comunicació i alguns de tracte i professionals.
Tanmateix, el 50% dels indicadors analitzats ens situen dins l’àrea de l’excel·lència determinada pel CatSalut, la qual cosa implica haver obtingut una valoració positiva per sobre del 90%. A més, també hem obtingut la valoració de millor Hospital de Barcelona en més dels 26% dels ítems.
Respecte a l’estudi anterior (PLAENSA® 2023), s’ha millorat en temes d’accessibilitat relatius al temps d’espera entre la sol·licitud de l’Atenció Primària i la data de la visita a l’Atenció Especialitzada. Però, tot i això, es treballaran accions encaminades a millorar la coordinació entre l’atenció primària especialitzada i l’Hospital que ens permetran tenir un millor control de les llistes d’espera.
La implementació del curs clínic amb assistent de veu s’ha presentat com a acció de millora dins l’àmbit de la percepció del temps que dediquen els nostres professionals dins la consulta cap als usuaris.
Teràpies respiratòries
És la primera vegada que el CatSalut inclou l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau en aquesta línia d’estudi i els resultats han estat extraordinaris, situant-nos dins l’àrea de l’excel·lència (haver obtingut una valoració positiva per sobre del 90%) en el 84,6% dels ítems analitzats.
Tot i els excel·lents resultats, es treballaran accions encaminades a reforçar la informació que es facilita a la consulta sobre la necessitat d’utilitzar l’aparell i la idoneïtat de l’aparell lliurat atenent les particulars necessitats de cada usuari.
Sobre Plaensa
Pel sistema de qualitat d’una organització sanitària és bàsic aconseguir informació sobre les preferències i expectatives de les persones a qui van destinats els serveis, sobre què es considera rellevant en cada moment i sobre com canvien aquestes preferències i expectatives, amb l’objectiu general focalitzar l’organització cap a les seves necessitats. En aquest sentit, la mesura i la quantificació de la satisfacció dels usuaris s’ha convertit en una part important de la mesura de la qualitat dels serveis des de la perspectiva dels pacients.
Al març de l’any 2002, el CatSalut va posar en marxa el Pla d’enquestes de satisfacció d’assegurats del CatSalut (PLAENSA®) amb la finalitat d’estudiar l’opinió i satisfacció de totes les persones assegurades del CatSalut de manera contínua i seguint una metodologia comuna, científicament validada i contrastada, que també permetés una avaluació comparada de resultats entre els diferents proveïdors de cada línia de servei. Aquesta aproximació havia de facilitar, així mateix, la identificació d’àrees d’excel·lència i de millora per línia de servei. A més, havia de permetre identificar i mesurar els aspectes comuns de percepció i satisfacció de les persones amb la qualitat dels serveis rebuts, i identificar, a partir dels qüestionaris utilitzats, els elements que poden influir en la satisfacció o factors predictors, de gran utilitat per al CatSalut en la seva funció de comprador de serveis, permetent avançar en l’orientació de les organitzacions sanitàries a les necessitats i expectatives de la ciutadania i l’atenció centrada en la persona i basada en valors.
Other news:
-
15/12/2025Aquest Nadal, els petits gestos poden generar grans canvisRead news -
16/12/2025El Dr. José Antonio González, coordinador de la Secció de Sarcomes de l’Associació Espanyola de CirurgiaRead news -
16/12/2025Vine a conèixer de primera mà la Unitat de Recursos Comunitaris Dr. Pi i Molist de Sant PauRead news -
15/12/2025El Dr. Álex Martínez Domeño, coordinador d’Hospitalització del Servei de NeurologiaRead news