Sant Pau pioner, des de 2016, en l’àmbit hospitalari en tenir una Unitat de Compliment per vetllar i fer complir les normes, polítiques i procediments interns no assistencials de l’Hospital amb un canal propi i anònim de denúncies.
Compliance és el conjunt de procediments i bones pràctiques adoptades per identificar i classificar els riscos penals i irregularitats sobre actuacions que no suposin infracció penal però que contravinguin la normativa interna de l’Hospital i establir mecanismes interns de prevenció, gestió, control i reacció davant d'aquests.
La Unitat de Compliment està formada per un i una Compliance Officer, encarregats de resoldre les denúncies plantejades a través del Canal de Denúncies i les consultes sobre el model que es plantegin per qualsevol treballador/a de la FGS.
A partir de la reforma del Codi Penal de l’any 2010, i especialment amb la Llei Orgànica 1/2015, de 30 de març, va sorgir la necessitat que les organitzacions comptessin amb models de prevenció de riscos penals; això és, amb sistemes de control que servissin per prevenir, detectar i reaccionar davant el risc de comissió delictiva en una organització per part de qualsevol membre d'aquesta.
En aquest context, la FGS va decidir abordar la implementació d’un Model de Corporate Defense o Model de Compliance, amb el ferm objectiu d’impulsar, establir, desenvolupar i mantenir una adequada cultura ètica corporativa, amb expressa subjecció a la legislació i regulació vigent.
Altres notícies:
-
05/02/2025“La incertesa és, amb diferència, el més difícil de gestionar després d’un diagnòstic de càncer” segons experts i testimonis al Sant Pau TalksLlegir notícia
-
04/02/2025Sant Pau posa en marxa l'accés digital a la Història ClínicaLlegir notícia
-
31/01/2025La consellera de Salut, l’Hble. Sra. Olga Pané, visita Sant Pau per conèixer les línies estratègiques de l’HospitalLlegir notícia
-
23/01/2025Experts mundials en radiologia analitzen a Sant Pau la revolució tecnològica de l’especialitatLlegir notícia
-
23/01/2025Sant Pau ha rebut l’acreditació com a Hospital d’Aguts pel Departament de SalutLlegir notícia