IV COURSE ON UPDATES IN THE DIAGNOSIS AND TREATMENT OF THYMIC TUMORS

IV COURSE ON UPDATES IN THE DIAGNOSIS AND TREATMENT OF THYMIC TUMORS


 

Els tumors tímics són poc freqüents i el més habitual és el timoma, de creixement lent però de naturalesa maligna. El seu pronòstic depèn del grau d’invasió i de la possibilitat de resecció completa. L’escassetat de casos fa que l’experiència clínica sigui limitada i dispersa, i la literatura disponible es basa sobretot en sèries retrospectives i dades d’un sol centre, amb dificultats per comparar resultats per manca d’unificació en classificacions.

A nivell nacional, el Servei de Cirurgia Toràcica i la Unitat de Patologia Neuromuscular dirigida per la Dra. Isabel Illa han estat referents en el tractament d’aquests tumors i de les síndromes paraneoplàstiques associades, creant el primer comitè multidisciplinari de tumors tímics del país. Com a resultat d’aquesta experiència, s’organitza el Curs d’Actualització en Diagnòstic i Tractament de Tumors Tímics, que celebra la seva 4a edició el 16 i 17 d'octubre, adreçat a tots els professionals implicats en la seva atenció multidisciplinària.



PROGRAMA DE LA JORNADA

 

 

Fecha actualitzación: 26/09/2025

Publicador de contenidos

null 12 de juny - Dia mundial del MASLD

Publicador de contenidos
12/06/2024
12 de juny - Dia mundial del MASLD, la Malaltia Hepàtica Metabòlica

Avui, 12 de juny, celebrem a Sant Pau el dia mundial del MASLD amb la jornada “La salut hepàtica és vida, la prevenció és vital” enfocada a conscienciar sobre la malaltia hepàtica metabòlica. Una patologia que es caracteritza per l'acumulació de greix en el fetge, que pot progressar a formes més greus, provocant inflamació i mal hepàtic.

Recentment, la comunitat mèdica ha introduït noves nomenclatures per definir millor les característiques d'aquesta patologia que ara es denomina malaltia hepàtica grassa associada a la disfunció metabòlica MASLD, i la nomenclatura NASH fins ara vigent, ha estat rebatejada com a disfunció Metabòlica Associada a Esteatohepatitis, (MASH per les seves sigles en anglès).

Aquestes condicions, que impliquen l'acumulació de greix en el fetge, poden progressar a formes més greus, provocant inflamació, fibrosi i cirrosi. La MASLD tendeix a desenvolupar-se en persones amb factors de risc com sobrepès, obesitat, diabetis, colesterol o triglicèrids alts, encara que també pot afectar persones sense aquests factors.

A l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau s'ha implementat, des de fa més d’un any, el programa hospitalari MASH-cardiovascular, que ofereix tractament integral per a pacients amb fibrosi hepàtica. Aquest innovador programa abasta tant els aspectes clínics, incloent-hi els nutricionals i d'estil de vida, proporcionant als pacients una atenció integral i efectiva per a manejar la seva condició. La reducció de pes i el control dels factors de risc en aquests pacients milloren clarament l’esteatosis i la fibrosi hepàtica i també eviten el progrés de malalties cardiovasculars.

Amb aquesta iniciativa, l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau reafirma el seu compromís amb la millora de la salut hepàtica i el benestar dels seus pacients.

Activitats al vestíbul per commemorar el Dia Mundial del MASLD

Durant tot el matí estem duent a terme diverses activitats al vestíbul de Sant Quintí de 9h a les 13h, on professionals del Servei de Patologia Digestiva, Endocrinologia i Nutrició, Fisioteràpia del Servei de Medicina Física i Rehabilitació, i del grup de recerca en Endocrinologia, Diabetis i Nutrició (IR), oferiran informació, pautes i directrius sobre la importància de prevenir el MASLD fent activitat física i seguir una alimentació adequada.


 


 

Contacte Cirurgia Toracica

Ubicación y contacto
Ubicación

Secretaría de Neumología y Cirugía Torácica

Despachos: 4ª planta módulo 2

Sala de hospitalización: sala C2

Consultas externas: planta 3ª, módulo 5.

Contacto

Servicio de Cirugía Torácica

Teléfono: 93 556 57 44