IV COURSE ON UPDATES IN THE DIAGNOSIS AND TREATMENT OF THYMIC TUMORS

IV COURSE ON UPDATES IN THE DIAGNOSIS AND TREATMENT OF THYMIC TUMORS


 

Els tumors tímics són poc freqüents i el més habitual és el timoma, de creixement lent però de naturalesa maligna. El seu pronòstic depèn del grau d’invasió i de la possibilitat de resecció completa. L’escassetat de casos fa que l’experiència clínica sigui limitada i dispersa, i la literatura disponible es basa sobretot en sèries retrospectives i dades d’un sol centre, amb dificultats per comparar resultats per manca d’unificació en classificacions.

A nivell nacional, el Servei de Cirurgia Toràcica i la Unitat de Patologia Neuromuscular dirigida per la Dra. Isabel Illa han estat referents en el tractament d’aquests tumors i de les síndromes paraneoplàstiques associades, creant el primer comitè multidisciplinari de tumors tímics del país. Com a resultat d’aquesta experiència, s’organitza el Curs d’Actualització en Diagnòstic i Tractament de Tumors Tímics, que celebra la seva 4a edició el 16 i 17 d'octubre, adreçat a tots els professionals implicats en la seva atenció multidisciplinària.



PROGRAMA DE LA JORNADA

 

 

Fecha actualitzación: 26/09/2025

Publicador de contenidos

null 1ª Edició del Curs d'Ecodinàmica: Monitoratge hemodinàmic mitjançant ecografia en el pacient crític

Publicador de contenidos
10/07/2024
1ª Edició del Curs d'Ecodinàmica: Monitoratge hemodinàmic mitjançant ecografia en el pacient crític

Ja et pots inscriure a la 1a edició del “Curs d’Ecodinàmica: Monitoratge hemodinàmic mitjançant ecografia en el pacient crític” que organitzen els Serveis de Medicina Intensiva de l’Hospital de Sant Pau i de l’Hospital Universitari de Bellvitge. 30 hores de formació per dotar als professionals que tracten el pacient crític de coneixements en ecografia avançada, per incrementar la seva capacitat resolutiva davant el pacient amb inestabilitat hemodinàmica.

Aquesta primera edició del curs compta amb l’aval científic de SEMICyUC (Sociedad Española de Medicina Intensiva Crítica y Unidades Coronarias), SOCMIC (Societat Catalana de Medicina Intensiva i Crítica) i FEPIMCTI (Federació Panamericana i Ibèrica de Medicina Crítica i Teràpia Intensiva.

És un curs online (del 2 d’octubre al 19 de desembre de 2024) té una duració de 30 hores, i està dirigit a metges especialistes i residents de Medicina Intensiva, Anestesiologia, Cardiologia, Medicina Interna i Pneumologia, sent recomanable que els alumnes tinguin coneixements d’ecografia bàsica.

Pots inscriure’t fins al 20 de setembre a http://docencia.recercasantpau.cat/ca/cursos/34

La inscripció del curs, amb places limitades per a 120 alumnes, costa 250 euros (socis MIR), 300 euros (socis no MIR) i 350 euros (no socis). Les societats a les quals s’aplica el descompte indicat són: SEMICyUC, SOCMIC, FEPIMCTI.

Posteriorment us podreu inscriure a les fases presencials del curs, amb grups reduïts, interacció amb els experts i practicant amb simuladors avançats d’ecocardiografia transtoràcica i transesofàgica.

Per a qualsevol dubte, pots contactar amb: ecodinamica@santpau.cat

Trobaràs tota la informació en el programa del curs.

Contacte Cirurgia Toracica

Ubicación y contacto
Ubicación

Secretaría de Neumología y Cirugía Torácica

Despachos: 4ª planta módulo 2

Sala de hospitalización: sala C2

Consultas externas: planta 3ª, módulo 5.

Contacto

Servicio de Cirugía Torácica

Teléfono: 93 556 57 44