Unitat Funcional d’Epilèpsia de Sant Pau
Sant Pau disposa d’una Unitat Funcional d’Epilèpsia, coordinada per les doctores Laia Turón i Alba Sierra, directora del Servei de Pediatria i adjunta del Servei Neurologia respectivament. Es tracta d’una Unitat multidisciplinària on participen professionals de fins a 10 Serveis de l’Hospital que treballen conjuntament per donar suport assistencial als/a les pacients amb epilèpsia des de la infantesa fins a l’edat adulta.
L’epilèpsia és un trastorn cerebral caracteritzat per la predisposició a patir crisis epilèptiques de manera recurrent. Aquestes crisis es produeixen per la presència d’interrupcions freqüents i imprevisibles de la funció cerebral normal. És l'expressió d’una varietat de malalties que reflecteixen una disfunció cerebral que pot tenir diverses causes, sent les d’origen genètic i les secundàries a lesions estructurals les més freqüents.
Tret d’algunes formes d’epilèpsia que es donen només durant la infantesa i la tercera edat, la majoria de les causes comporten un risc de patir crisis al llarg de tota la vida, i per això es requereix un seguiment i tractament, a la majoria dels casos, que pot començar a la infància i perdurar a l’edat adulta. A més, les crisis epilèptiques repetides comporten una sèrie de complicacions, com l’afectació cognitiva i conductual, la distòcia social i les dificultats per atendre a l’escolarització, a la infància, o a un lloc de treball, als adults.
Objectius de la Unitat
- Assegurar una atenció integral al/a la pacient amb epilèpsia, donant una resposta única, ordenada i consensuada independentment de la seva edat i d’on sigui tractat (urgències, consultes, hospitalització).
- Donar una atenció de qualitat als/a les pacients amb epilèpsia, assegurant una coordinació amb atenció primària i un accés fàcil al terciarisme (oferint proves diagnòstiques i tractaments específics individualitzats que només es poden fer en un hospital d’alta complexitat, en aquest cas bé a l’Hospital de Sant Pau o bé mitjançant la unió funcional amb l’Hospital del Mar).
- Oferir terciarisme en epilèpsia en associació amb la Unitat de monitoratge d’epilèpsia de l'Hospital del Mar (CSUR i ERN EpiCARE).
- Millorar la cura dels/de les pacients epilèptics/ques de la nostra àrea d´influència.
- Actualitzar coneixements i consensuar protocols entre tots els/les integrants de la Unitat.
- Disminuir els ingressos hospitalaris, proporcionar atenció domiciliària en els casos que es requereixi i millorar l´eficiència global del diagnòstic i tractament del malalt epilèptic.
- Aconseguir un marc clínic que permeti integrar la recerca translacional i la participació en assajos clínics.
Més informació sobre la Unitat Funcional d'Epilèpsia
Otras noticias:
-
18/06/2026Unitat Funcional d’Epilèpsia de Sant PauLeer noticia -
16/06/2026Curs d’especialització "Domina l’ECG: Interpretació. Pràctica per a Infermeres"Leer noticia -
16/06/2026Curs d’especialització Infermera "Cures centrades en el desenvolupament neonatal i la família: el nadó preterme d’alt risc"Leer noticia -
15/06/2026Noé Garín, farmacèutic de Sant Pau, rep un dels premis de l’Agenda 2030 Barcelona + SostenibleLeer noticia