El projecte PreparatB, liderat per la Dra. Miriam Armora Verdú, cap d'Infermeria de Procés d’Atenció Quirúrgica de Sant Pau i investigadora del Grup de recerca en cures infermeres de l'Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau – IIB Sant Pau, ha estat seleccionat per rebre una ajuda del Programa Impacte que atorga el Centre per a la Integració de la Medicina i les Tecnologies Innovadores (CIMTI).
El projecte, en què també han participat els equips d’infermeria de Sant Pau liderats per Montserrat Serra Blanch i Cecilia Díez García, consisteix en el desenvolupament d'una eina digital de salut el principal objectiu de la qual és apoderar el pacient en la seva autocura durant el procés de preparació quirúrgica per tal de arribar-hi a la seva intervenció amb la màxima seguretat mitjançant l’ús de guies, notificacions i sistemes de verificació. A més, aquesta aplicació ajuda a reduir el nombre de cancel·lacions de procediments quirúrgics per la inadequada preparació dels pacients.
L’eina informàtica ha estat dissenyada per la Dra. Armora com a part de la seva tesi doctoral i provada mitjançant un estudi pilot realitzat a l'hospital.
Ara, gràcies a la col·laboració entre la Unitat de Transferència Tecnològica i Innovació de l'Institut de Recerca Sant Pau i l'hospital, el projecte entrarà en una fase de maduració on es pretén preparar l'eina per integrar-la amb els diferents sistemes d'històries clíniques dels diversos hospitals. A més, es buscarà ampliar la seva usabilitat a altres plataformes –com iOs– i provar-la en un ambient hospitalari real per poder definir l'estratègia de transferència al mercat.
L'ajuda del CIMTI tindrà una durada de 15 mesos en què es rebrà la mentoria especialitzada en àmbits com ara el desenvolupament del pla de negoci, aspectes de regulació, assessoria tecnològica i l'estudi de mercat, entre d'altres.
El Programa Impacte té com a objectiu principal l’acceleració de projectes innovadors en l’àmbit de la salut i social i està especialment orientat a aquells que es troben entre les fases 3 i 5 de desenvolupament.
Altres notícies:
-
11/02/2025Sant Pau organitza la 46a edició del Curs Intensiu Teòric-pràctic del Bloqueig NerviósLlegir notícia
-
11/02/2025Informació sobre la fase 3 de llocs resultants de les Convocatòries publicades el desembre 2022Llegir notícia
-
10/02/2025Més de 2.500 persones celebren amb la Mariona i l’IR Sant Pau la Festa de la Dona i la Nena a la CiènciaLlegir notícia
-
05/02/2025“La incertesa és, amb diferència, el més difícil de gestionar després d’un diagnòstic de càncer” segons experts i testimonis al Sant Pau TalksLlegir notícia
-
04/02/2025Sant Pau posa en marxa l'accés digital a la Història ClínicaLlegir notícia